شوید خشک امسال مهریه زن شیرازی است

سبزیجات نقش مهمی در تغذیه انسان دارند. بیشتر آنها چربی و کالری کمی دارند اما حجیم و سیرکننده هستند. آنها فیبر غذایی را تامین می کنند و منابع مهم ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب ضروری هستند. ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان A، C و E به‌ویژه مهم هستند که بیشترین مقدار از آن در شوید خشک امسال یافت می شود.

وقتی سبزیجات در رژیم غذایی گنجانده می‌شوند، کاهش بروز سرطان، سکته، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مزمن وجود دارد تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با افرادی که کمتر از سه وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف می‌کنند، افرادی که بیش از پنج وعده می‌خورند تقریباً بیست درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا سکته هستند.

محتوای غذایی سبزیجات به طور قابل توجهی متفاوت است. برخی از آنها حاوی مقادیر مفیدی از پروتئین هستند، اگرچه به طور کلی حاوی چربی کمی هستند، و نسبت های متفاوتی از ویتامین ها مانند ویتامین A، ویتامین K و ویتامین B6. پروویتامین ها؛ مواد معدنی رژیم غذایی؛ و کربوهیدرات ها

مصرف غذاهای ترد و سخت جویدنی مانند سبزیجات خام در دوران جوانی، در حالی که استخوان ها هنوز در حال رشد هستند، برای رشد مناسب فک انسان و سایر حیوانات مورد نیاز است و بدون مصرف آنها، فک ها نیازی به آن ندارند. به اندازه کامل خود رشد می‌کنند، بنابراین فضای کافی برای رشد صحیح دندان‌ها باقی نمی‌گذارد و باعث کج شدن و نهفته شدن دندان‌ها می‌شود.

با این حال، سبزیجات اغلب حاوی سموم و مواد ضد مغذی هستند که در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کنند. اینها عبارتند از α- سولانین، α-چاکونین،  مهارکننده های آنزیم (کولین استراز، پروتئاز، آمیلاز، و غیره)، پیش سازهای سیانید و سیانید، اسید اگزالیک، تانن ها و غیره. برای دفع حشرات، شکارچیان و قارچ هایی که ممکن است به گیاه حمله کنند. برخی از لوبیاها حاوی فیتوهاماگلوتینین هستند و ریشه کاساوا مانند شاخه های بامبو حاوی گلیکوزید سیانوژنیک است. این سموم را می توان با پختن کافی غیرفعال کرد. سیب زمینی سبز حاوی گلیکوآلکالوئید است و باید از مصرف آن اجتناب کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.