لپه خارجی تخفیف 90% در بازار را دارد

یک مطالعه نشان داد با مصرف روزانه یک لپه خارجی پخته شده، خطر حمله قلبی غیر کشنده 38 درصد کمتر است. سایر محققان کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول خون را با مصرف روزانه لوبیاهای کنسرو شده گزارش کردند.

افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون، به ویژه کلسترول LDL، عوامل مهمی در ایجاد بیماری قلبی هستند. سطوح بالای هموسیستئین پلاسما با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است. اگرچه برخی از مطالعات نشان داده اند که فولات ممکن است سطوح هموسیستئین و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، این موضوع بحث برانگیز است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

رژیم غذایی متنوع و کم چربی اشباع شده با فیبر فراوان (به ویژه محلول) و ویتامین های B از جمله توصیه هایی برای کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است . چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف منظم لوبیا می تواند به کاهش کلسترول تام و LDL و سایر عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند.

در یک مطالعه هشت هفته ای، محققان تاثیر مصرف روزانه ½ فنجان لوبیا چیتی، نخود سیاه چشم یا هویج را بر سطح کلسترول خون مورد بررسی قرار دادند. در میان شرکت کنندگانی که ½ فنجان لوبیا چیتی در روز مصرف می کردند، سطح کلسترول تام و LDL بیش از 8 درصد کاهش یافت. شرکت کنندگانی که نخود سیاه یا هویج مصرف می کردند، تغییر قابل توجهی در کلسترول تام یا LDL نداشتند. لوبیا چیتی و سایر لوبیاهای خوراکی خشک حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی (به ویژه فیبر محلول) نسبت به نخود و هویج چشم سیاه هستند که احتمالاً منجر به کاهش کلسترول می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.